måndag 7 november 2011

Ett projekt blir till - part 4

Del 1Del 2 och Del 3


En obotlig optimist är vad jag är! En mindre positiv person hade nog gömt de gula nystanen längst ned i garnlådan och aldrig tagit fram dem igen, men inte jag. Det är möjligt att min optimism fick lite hjälp på traven av att jag försöker omfamna färger och bryta min historiska trend att mest bara bära svart. Hur som helst började den kreativa delen av hjärnan att gå för högvarv. Vad kan jag göra med 2hg kycklinggult entrådigt ullgarn?


Kanske en sjal?
Ganska ofta när jag funderar på olika lösningar har jag en tendens att göra det högt, jag säger helt enkelt det jag tänker. Så också denna gång.

Jag: En knalligt gul sjal skulle ju kunna matcha de gula strumpbyxorna med svarta prickar. Det skulle ju kunna vara riktigt läckert till en svart klänning.

Sambon: Då skulle du ju kunna göra svarta blommor på sjalen också.

Jag: Åh, vilken bra idé. Virkade svarta blommor som jag syr fast. Jag har ju svart elegant kvar som skulle funka bra. Shit, vilket team vi är!

Och så en highfive på det.

Sen skissade jag lite på våra idéer:

Inköpslistan till förra årets glöggmys skymtar igenom pappret.
Hög tid att börja fundera på årets julstök, advent är ju alldeles om hörnet!
 Jag har börjat sticka på sjalen och så här såg det ut när jag den 2:a november kollade hur svart elegant skulle passa ihop med det kycklinggula gästrike.



Och så kan förloppet se ut när ett projekt blir till! När ett felköp förvandlas till rätt med hjälp av lite kreativt tänkande och optimism. Vad triggar igång din skaparglädje?


Inga kommentarer: