tisdag 26 oktober 2010

Sjal med skruv

Smalsjal
I bakgrunden skymtar Tallinn och det blårutiga jag har på mig är en klänning jag sydde i somras som ska fotas vilken dag som helst...
 

Mönster: Drops nr 120-19, fast jag valde att göra sjalen slätstickad istället för rätstickad och gjorde skruvar som dekoration.

Garn: Ganska precis 2 nystan drops delight färgnr 02, 1 nystan till sjalen och 1 nystan till skruvarna. När jag var klar med sista skruven hade jag ungefär 20 cm garn kvar. Garnet har väldigt mjuka och fina färgövergångar men jag gillar inte att tjockleken varierar.

Stickor: Knitpro 5 mm

Stickupplevelse överlag: Ingen upphetsande stickning direkt men väldigt praktisk att ha med på resa. Jag påbörjade sjalen när jag led av inspirationstorka och enkelheten var precis vad jag behövde. Skruvarna virkade jag under föreningens Tallinnresa och sjalen blev färdig när vi lämnade hamnen för att fara hemåt.

Sen är det väl dags att bjuda på lite Cash igen. Jag lyckades inte associera det stickade till någon låt den här gången men hittade istället en trevlig låt jag inte hört förut.

2 kommentarer:

Å sa...

Såg att spiralerna går aldeles utmärkt att använda om man ska göra en Cthulhu. Den på ravelry var dock väldigt flickig med en roset på sidan om huvudet :)

Lilli sa...

Vilken annorlunda och kul grej med skruvar som dekoration!